خلاصه کتاب دانش تجوید بخش  2



همزه

همزه شروع ادبیات عرب و مهمترین حرف است.


 

هاء

انواع هاء =های ضمیر  / های ذاتی یا جوهری  /  های سکت

ادامه نوشته

خلاصه کتاب دانش تجوید بخش 1


کتاب دانش تجوید............سطح یک............محمد رضا ستوده نیا

دانش تجوید=مخصوص قرائت قران و از قدیمیترین علوم اسلامی

تجوید=بر وزن تفعیل=هم خانواده تحسین=حسن بخشیدن/ نیکوگردانیدن

معنای اصطلاحی تجوید= تلفظ حروف بگونه ای که

حق هرحرف بطور کامل اداشودو احکام و قواعدی که موجب نیکوادا کردن حروف وکلمات قران است رعایت شود.

حق حرف=تلفظ حرف از مخرجش و رعایت صفات اصلی حرف.

مستحق حرف= حالاتی است که حرف در کنار حرف دیگر پیدا میکند.

تجوید=صحیح ادا کردن حروف  از نظر مخرج/صفات/ احکام

ادامه نوشته

خلاصه کاربرد اصول روانشناسی حفظ


 

کاربرد اصول روانشناسی حفظ.........................................مصطفی زارعان

 

 

رفتارهای هدفمند= رفتارهایی که برای رسیدن به هدفهای خاصی راه اندازی شده اند و مارا به خواسته هایمان میرسانندودر این میان فرایندهای انگیزشی تاثیر بسزایی در تعیین جهت و شدت رفتارهای ما دارند.

 

 

واژه انگیزه= ماهیتی ذهنی دارد و بیشتر سازه ای ذهنی است تا عملیاتی=پس نمیتوان انرا مستقیما مشاهده یا اندازه گیری کرد .اما میتوان پیامدهای انرا دید و ارزیابی کرد.

انگیزه=عاملی درونیست که انسان یا موجود زنده را به حرکت در می اورد.

انگیزش=حالتیست که در اثر دخالت انگیزه به موجود زنده دست میدهد.

 

 


ادامه نوشته

خلاصه احکام واداب تلاوت قران


انس با قران======احکام واداب تلاوت قران

محمد وحیدی

سطح دو

 

 

 

 

 

 

لفظ قران

1- از ماده قرائن (جمع قرینه) = زیرا ایات بعضی قرینه و موید همند.

2- از ماده قرن=به معنای ضمیمه کردن چیزی بدیگری=چون ایات بهم نزدیکند

3- ازماده قُرء=قری بمعنای جمع کردن=سوره هاوثمرات کتب قبلی دران جمعند

4- از ماده قراء به معنای خواندن   اسم مفعول بر وزن غفران

ادامه نوشته

خلاصه کتاب به همین سادگی فنون کلاس داری را بیاموزیم.بخش 3



مهارتهای مدیریت و قانون گذاری

1-برای داشتن کلاس منظم چه باید کرد؟قبل از هر کاری باید برای کلاس چهار چوب مشخصی تعیین کرد==یعنی انتظاراتی را که دارید بطور واضح و صریح بیان کنید و دلایل انرا توضیح دهید==تا به انها اجاره انتخاب داده باشید

2- قوانین کلاس چگونه باید باشد؟قوانین باید کم باشد تا بچه ها بتوانند انها را به خاطر بسپارند== ولی قانونی باشد که شامل موارد گسترده تری شود مثل احترام به حقوق یکدیگر که شامل احترام به وقت و وسایل و شخصیت دیگران است== در تدوین ان از خودشان کمک بگیرید تا دوطرفه باشد==معقول و منطقی باشد تا برای ان ارزش قائل شوند.==علت را توضیح دهید تا با شما مشارکت داشته باشند==مدام از واژه قانون ما استفاده شود تا غیر شخصی باشد(نباید گفت چون من میگویم باید اجرا شود زیرا ایجاد حالت تدافعی میکند و امکان درگیری را افزایش میدهد==در جایی نصب شود تا دائما دیده شود==مداومت و قاطعیت داشته باشید

ادامه نوشته

خلاصه کتاب به همین سادگی فنون کلاس داری را بیاموزیم. بخش 2


1-معلمین کارامدچه هدفهایی را باید در کلاس دنبال کنند؟

افزایش میزان یادگیری    

 بروز استعدادها و خلاقیت

تعلیم رفتارهای درست اجتماعی/وروابط قوی انسانی

ایجاد محیطی بدون اضطراب و نگرانی

وایجاد امنیت و لذت از یادگیری

ادامه نوشته

خلاصه کتاب به همین سادگی فنون کلاس داری را بیاموزیم.



فنون کلاس داری=

خلاصه کتاب به همین سادگی فنون کلاس داری را بیاموزیم.

1-اگر کسی به مهارتها آگاهی نداشته باشد چه خواهد شد؟برای موفقیت درهر کاری آگاهی به مهارتها لازم است.مقوله تعلیم وتربیت هم استثنا نیست. این آگاهی هابایددرست وبجابکاربرده شودتانتیجه مطلوب بدهد. درقرآن آمده = واتواالبیوت من ابوابها

امام باقر درتفسیرآن فرموده اند=بایدهرکاری راازراه خودش انجام داد

ادامه نوشته